2017/06/17

دلمه فلفل دلمه ای


بهترین غذا ها، غذاهایی هستند؛ که در عین خوشمزگی و خوشگلی، بسیار آسان و سریع باشند. این طور نیست؟
یعنی نیاز نباشه ساعت ها تو آشپزخونه به اسارت گرفته بشی! به آماده سازی اولیه نیاز چندانی نداشته باشه و موقع پختش هم نیاز به سرکشی و مراقبت نداشته باشه. این یعنی آشپزی!
البته واسه منی که تنبلم و مشغول!

این دلمه های فلفل دلمه ای خیلی راحت و آسون آماده میشن و طعم خوبی هم دارن. شکمشون رو با هر چیزی میشه پر کرد ولی راحت ترینش گوشت چرخ کرده است. شما میتونید گوشت چرخ کرده رو با مرغ یا سایر سبزیجات جایگزین کنید و هر بار با یه طعم جدید درستش کنید.



فلفل دلمه ای رنگی 3 عدد 
گوشت چرخ کرده 100 گرم 
زردچوبه نصف ق چ 
پودر زنجبیل نصف ق چ 
پودر سیر نصف ق چ 
پیاز 1 عدد 
گوجه فرنگی متوسط 2 عدد 
پنیر چدار رنده شده نصف لیوان 



فلفل دلمه ای ها میتونند تک رنگ باشند یا رنگارنگ. فلفل زرد و نارنجی و قرمز طعم ملایم تری نسبت به فلفل دلمه ای سبز دارند و برای بچه ها مناسب تر هستند.
میتونید برای هر نفر از اعضای خانواده یک دونه فلفل در نظر بگیرید. به این ترتیب رسپی رو متناسب با نیازتون کم و زیاد کنید.



قدری از ته هر فلفل رو ببرید که بتونه راحت روی زمین بشینه.
اما فقط یه ذره. چون قرار نیست سوراخ یا پاره بشه. آخه باید شکمش رو پر کنیم.



سر فلفل ها رو هم میبریم.
و توی شکمشون رو کاملا خالی میکنیم.



حالا اون قسمت از سر و ته فلفل ها که جدا کرده بودیم رو ریز خورد میکنیم.




یک ظرف مناسب برای کارمون انتخاب میکنیم.
میتونه هر جنسی باشه. پیرکس. فلزی. سرامیک. سیلیکنی.
ابعادش هم مهم نیست.



من برای سهولت کار، یه تکه فویل بزرگ کف ظرف قرار دادم. و فلفل ها رو توش چیدم.

فر رو روشن کرده و روی 190 درجه سانتیگراد قرار میدیم.
  


پیاز رو ریز خورد کرده و در تابه میریزیم. 
گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای خورد شده رو اضافه میکنیم.
زردچوبه و زنجبیل و سیر رو اضافه کرده و همه رو با شعله بلند تفت میدیم.


سه دقیقه با حرارت زیاد تفت میدیم تا کمی نرم بشن.



گوشت رو اضافه کرده و 3 دقیقه با حرارت زیاد تفت میدیم.
به دلخواه میتونید نمک و فلفل اضافه کنید. ولی من نمک نمیریزم چون پنیر چدار خودش شوره و میدونید که من از بچگی رژیم کم نمک رو رعایت میکنم. و فلفل هم نمیریزم چون فلفل دلمه ای ها رو تند دوست ندارم. ترجیح میدم دلمه ها شیرین و آبدار باشن.
مشاهده فرمودید که من مواد رو بدون روغن درست کردم. آخه نیازی نمیبینم بیخودی از روغن استفاده کنم. اما شما اگر اعتیاد به مصرف روغن دارید میتونید از ابتدا توی تابه قدری روغن بریزید.
ولی خب چه کاریه؟!


حالا شکم دلمه ها رو پر میکنیم.
مواد دقیقا به اندازه سه فلفل دلمه ای بزرگ هستش.



و روی فلفل ها یک عالمه چدار میریزیم.
برای اطلاعات بیشتر در مورد پنیر چدار به این پست مراجعه نمایید.



اگر شما به چدار دسترسی ندارید از سایر پنیر های ذوب شدنی استفاده کنید. خوشبختانه جا واسه انتخاب هست. ماتزارلا. گودا. بوتاکزه. اسرم. بلوچیز. اینها رو میتونید از سوپر مارکت ها به راحتی تهیه کنید.



ولی من چدار کرافت رو ترجیح میدم.
و هرچی بیشتر بهتر!



حالا لبه های فویل رو رو به بالا میاریم.



یه تکه فویل دیگه بر میداریم و روی ظرف رو میپوشونیم. به طوری که فویل با پنیر در تماس نباشه. اصلا به همین دلیل من لبه های فویل رو رو به بالا آوردم که یه حالت محافظ واسه پنیر باشه.

اگه دوست ندارید از فویل استفاده کنید باید از ابتدا ظرفی رو انتخاب کنید که در دار باشه.



ظرف رو به مدت 30 دقیقه درون فر قرار میدیم.

بعد از 30 دقیقه، از فر خارج کرده و فویل رو از روش برداشته و مجددا به مدت 10 دقیقه توی فر میذاریم تا کبابی تر بشه.
اگر هم دوست ندارید زیادی کبابی شه که اون ده دقیقه آخری رو حذفش کنید.



به همین راحتی. دلمه های خوشمزه ما آماده خوردن هستند.
من چون خودم رو عادت دادم که از خوردن برنج و نان تا جایی که میشه پرهیز کنم؛ دلمه ها رو با قاشق میخورم!
هر چی باشه میزان ضرری که قاشق به "سایز کمر" آدم وارد میکنه کمتر از برنج و نونه!
لذت ببرید.


براي استفاده بهتر از كارگاه آشپزسازي لطفا مبحث سوالات متداول را به صورت كامل مطالعه بفرماييد

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...