2020/06/13

کتاب خوب بخوریم، خوب لاغر شویم (بستنی ها، نوشیدنی ها، تنقلات میوه ای)

front

تا به حال چند بار براتون پیش اومده که گرسنه نبودید ولی همینطوری، بی اختیار، رفتید سر یخچال و یه دوری توش زدید؟! آره میدونم. واقعا دست خودمون نیست. پدرکشتگی با اون یخچال بینوا نداریم. فقط از کنترلمون خارجه. این موضوع "رابطه انسان سیر و یخچال" به قدری جهان شمول هست که جوک های فراوانی در باب انتقام گرفتن یخچال در اون دنیا و اینکه قراره جاهامون عوض بشه و اونم یه روزی "در رو باز کنه و یه دوری بزنه" درست کردند!


71

دلیل اینکه داستان امروز رو با این مثال شروع کردم اینه که به نظر من یکی از دلایلی که "بلای چاقی" بر سر ما خراب میشه و آرامش مون رو به هم میریزه و سایز دور کمرمون رو افزایش میده همین میان وعده ها هستند. بذارید شفاف تر بگم: ما حالا حالاها باید تقاص اون کیک و ساندیس هایی که در دهه شصت و هفتاد خوردیم رو پس بدیم!

حالا شوخی به کنار، واقعیت امر اینه که ما دو معضل در خصوص چاقی مون، مقابل رومون داریم. یکی پرخوری در زمان غذای اصلی و دومی ریزه خواری در زمان سیری. که متاسفانه اون دومیه تاثیرش بیشتره چون هم معمولا شیرینی زیادی دارند هم چربی زیادی.


68

من با هدف و از قصد، جلد اول کتابم رو اختصاص دادم به نوشیدنی ها و بستنی ها و تنقلات میوه ای. چون معتقد هستم که ما برای داشتن زندگی سالم تر و اندامی زیباتر قطعا بایستی سبک زندگیمون رو از بیخ تغییر بدیم. و این تغییر به مراتب برامون قابل هضم تر و قابل اجرا تر خواهد بود اگر با میان وعده هامون شروع کنیم.

البته این رو هم بگم که این قسمتش واقعا آسونه. آخه شما چه بخواید لاغر بشید چه نخواید لاغر بشید، جایگزین کردن میان وعده هایی که الان دارید میخورید با میان وعده های سالم و مقوی و مفید، یک برد بزرگ به حساب میاد.


283

و همه لطفش هم به اینه که این سبک غذایی جدیدتون نه تنها به شما فشاری وارد نمیکنه، بلکه اتفاقا زندگی تون رو رنگین تر و جذاب تر هم خواهد کرد.

آخه این فرایند حذف شکر سفید از سفره غذایی روزانه، قرار نیست باعث افت کیفیت زندگی ما بشه و برعکس، اتفاقا خیلی هم راضی خواهید بود و حس بهتری نسبت به "روزی که شب کردید" خواهید داشت.


161

این صحنه رو در ذهنتون به تصویر بکشید که هر روز صبح و عصر و خلاصه هر موقع از روز که عشق تون کشید، نوشیدنی ها و بستنی های جورواجور و رنگ و وارنگ در اختیارتون باشه و تمامی اعضای خانواده از خوردنش لذت ببرند. و همه اینا رو ولش کن، اونجای ماجرا ارزشمنده، که تمام اینهایی که با لذت میخورید همه سالم و مفید باشند.




117

و اما از هرچه بگذریم سخن میلک شیک خوش تر است! یا حداقل نظر مهدی و لیانا که اینطوریه!

جلد اول از کتابم بچه ها رو خوشحال میکنه و بزرگترها رو خوشحال تر. چون بزرگتر ها همیشه هم و غمشون اینه که بچه ها غذا نمیخورند و اگر هم غذا میخورند، خوب غذا نمیخورند و بیشتر به دنبال هله هوله خوردن هستند. لذا اینکه ما بتونیم به بهانه جذابیت ظاهری نوشیدنی های رنگارنگ، مواد مفید و مغذی رو در سن رشد وارد بدنشون کنیم یک موفقیت خیلی بزرگ به حساب میاد.


87

من با همین ترفند ساده بچه هام رو از زمان تولد تا الان به خوردن حداقل یک نوشیدنی مقوی در روز عادت دادم و چه بسا بیشتر. و به خاطر این موضوع هم به خودم افتخار میکنم.

البته من ادعا نمیکنم که اگر شما امروز شروع کنید همین امروز هم به موفقیت میرسید و دیگه دغدغه بچه ها رو نخواهید داشت. نه اتفاقا چون دیر شروع کردید ممکنه دیرتر هم به نتیجه برسید. ولی خب از قدیم گفتن ماهی رو هر وقت از آب بگیری تازه است. پس توصیه خودم اینه که این سبک زندگی رو از همین امروز برای بچه هاتون شروع کرده و نهادینه کنید.


28

هم نوشیدنی های سالم و مقوی هم بستنی های سالم و مقوی.
در حدی این سبک زندگی ساده و جذاب و لذتبخشه که بعد از مدتی که به عقب نگاه میکنید، تعجب میکنید که چرا قبلا به این سبک زندگی نمیکردید!


247

و همه لطف داستان به اینه که شما نیازی نیست یک تغییر بنیادین در زندگیتون ایجاد کنید، کافیه میان وعده هاتون رو با میان وعده های میوه ای جایگزین کنید. حالا چه به صورت نوشیدینی یا بستنی و چه به صورت لواشک و چیپس میوه و پاستیل


138

من به شکلی بسیار ساده، شیوه تهیه لواشک های مختلف رو مرحله به مرحله و مصور توضیح دادم بطوری که یک فرد در هر سنی بدون داشتن پیش زمینه و تجربه بتونه لواشک هایی جذاب، مثل این لواشک خال خالی تولید کنه!


89

و به همین ترتیب انواع پاستیل ها.
پاستیل ها میتونن یک میان وعده جذاب و کم و کالری و مفید باشند.
ولی فقط به دو شرط.
یک، از میوه واقعی و طبیعی درست شده باشن.
دو، بدون شکر سفید درست شده باشن.


176

که خب مسلما من این مبحث رو هم پوشش دادم و شما قادر خواهید بود با انواع میوه ها، پاستیل های خوشگل درست کنید.

ولی اگر نظر من رو بخواید، همه پاستیل ها یه طرف، این پاستیل های هندونه ای هم یه طرف!


218

مجددا تاکید میکنم که اعتقاد من بر این هست که اگر میخوایم در این مسیر پر پیچ و خم "تغییر سبک زندگی" و تبدیلش به یک زندگی بدون هله هوله، موفق باشیم؛ بایستی کتاب مون همیشه کنار یخچالمون قرار گرفته باشه. که هر موقع از روی عادت رفتیم سمت یخچال، به جای باز کردن یخچال کتاب مون رو باز کنیم و از لب دره وسوسه فاصله بگیریم.


270

و این موضوع اصلا و ابدا سخت نیست. اتفاقا برعکس خیلی خیلی هم آسونه. آخه شما یک کتاب 400 صفحه ای تمام مصور و تمام رنگی جلوی روتون دارید که حتی ممکنه فقط با ورق زدن صفحاتش گرسنگی کاذبی که داشتید برطرف شه و برید سر کار و زندگی تون.

و یا هم برعکس، اغفال شید و یه چیز خوشمزه واسه خودتون درست کنید! که خب چون سالم هست دچار عذاب وجدان نخواهید شد!

27


برای تهیه این کتاب نیز مانند کتاب خرمای شیرین، حتی از یک دانه شکر استفاده نشده. اگر شما منع غذایی خاصی دارید، بدون مشکل میتونید از خوردنی های این کتاب لذت ببرید. اگر با خوردن لبنیات مشکل دارید انواع شیر های گیاهی و همچنین تمامی کره های گیاهی در کتاب آموزش داده شده.  

مسلما برای تهیه بستنی ها و نوشیدنی ها به هیچ عنوان از خامه و مواد پرکالری استفاده نشده و تمامی خوردنی های کتاب با میوه و مشتقات میوه درست شدن. حتی اون تصویری که اون بالا در ابتدای صفحه میبیند یک بستنی فاقد لبنیات هست.


236

همچنین در کتابم از شکلات استفاده نکردم و روکش تمامی بستنی ها که تصور میکنید شکلاتی هستند، با شکلات خانگی درست شده! دلیلش هم اینه که شکلاتهای موجود در بازار درصدی شکر توشون دارن و معمولا از روغن و پارافین و مواد ناسالم تشکیل شدن و من این کتاب رو با تاکید بر حذف شکر سفید از زندگی تون نوشتم. بازم تاکید میکنم که مراحل رو به قدری ساده توضیح دادم که بدون تخصص یا تجربه میتونید از پسش بربیاید.


این جلد از کتاب برای همگان هست و نه صرفا افرادی که قصد کاهش وزن دارند. دلیلش هم جذابیت نوشیدنی ها و بستنی ها و کلا همه خوردنی هاش هست. منتها موضوعی که کتاب رو برای افرادی که قصد کاهش وزن دارند، جذاب میکنه و منحصر به فردش میکنه، این هست که من انرژی تمامی خوردنی ها رو به کیلوکالری براتون محاسبه کردم. و میتونه به عنوان یک گاید لاین، تبدیل به بهترین دوست شما بشه!


back

خب حالا که به اندازه کافی برای خوردن میان وعده های رنگارنگ و خوشمزه انگیزه پیدا کردید، آدرس رو هم بدم و برم.

در صورت تمایل برای خرید این جلد از کتاب "خوب بخوریم، خوب لاغر شویم" که به نوشیدنی ها، بستنی ها و تنقلات میوه ای پرداخته، با واتس اپ آقای شوهر با شماره 09302152422 مکاتبه کرده و کتاب رو درب منزل تحویل بگیرید.

ارادتمند شما
شف طیبه



0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...